5 najczęściej popełnianych błędów podczas tworzenia ulotek

/blog/image/mem-6.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
17 kwietnia 2018 Autor: Wiktor Bogdanowicz Kategoria: Ulotki
5 najczęściej popełnianych błędów podczas tworzenia ulotek

Druk ulotek jest chlebem powszednim praktycznie każdej drukarni stacjonarnej lub internetowej. Ulotki również potrafią być zmorą przechodzących przez centra miast oraz tych, którzy wśród nich próżno doszukują się korespondencji w swoich skrzynkach pocztowych. Teoretycznie jednak ulotka powinna się dobrze kojarzyć grafikom – prosty projekt, jedna strona (z reguły!), prosta oferta reklamowa. Taaaaa…. Niestety rzeczywistość bardzo często różni się od oczekiwań i w związku z tym powstaje poniższa lista.

5 najczęściej popełnianych błędów podczas tworzenia ulotek

1. Brak spójności kolorystycznej

Niestety wielu początkujących szwagrów-grafików nie zdaje sobie sprawy z faktu, że kilkanaście skrajnie różnych barw obok siebie nie wygląda dobrze. Cieszy fakt, że coraz więcej osób próbuje swoich sił jako graficy – każdy ma prawo, tak działa rynek. Nie zmienia to jednak faktu, że nie każdy może zostać projektantem graficznym. Powód jest prosty: nie każdy ma wyczucie, zmysł artystyczny, sprawne oko czy poczucie estetyki. Dlatego warto lepiej taką pracę zostawić profesjonalistom… lub nie zapominać o tym, że mniej naprawdę oznacza więcej. Wiecie o co mi chodzi!

2. Źle dobrany font.

Jak wiadomo, wybór odpowiedniej czcionki fontu jest podstawą stworzenia dobrego projektu. W Internecie można znaleźć tysiące darmowych i ciekawych fontów, z możliwością wykorzystania komercyjnego. Niestety bardzo często poszukiwania odpowiedniego fontu kończy się na wyborze Comic Sansa lub innego rakowego fontu. Broń Boże nie krytykujemy gustu – o tym się ponoć nie dyskutuje. Nie zmienia to jednak faktu, że w powiększeniu ten font (lub papyrus! - krzyczy koleżanka zza pleców) wygląda zwyczajnie źle i niewyraźnie.

3. Nagość!

W tym miejscu kieruję apel do większości: właścicieli kebabów, producentów części samochodowych, firm budowlanych i wielu innych zainteresowanych:

Szanowni Państwo! Półnaga kobieta na ulotce nie zachęci do zakupienia Państwa produktu.

Dziękuję za uwagę.

4. Więcej, więcej, więcej!

„Prostota jest szczytem wyrafinowania!” - mawiał kilkaset lat temu Leonadro DaVinci. Niestety większość projektantów ulotek nie zdążyło się zapoznać z powyższą sentencją i w związku z tym większość ulotek wygląda jak wygląda; duże fonty, małe fonty, masa zdjęć, haseł, sloganów i nieczytelnego tekstu. W efekcie ulotka przestaje być zachęcająca, a staje się zwyczajnie śmieszna. A wystarczyło pamiętać sentencję wielkiego malarza lub przetrzeć okulary i ponownie spojrzeć na swój projekt…

5. Błędy techniczne

O błędach technicznych klientów drukarni można pisać prace naukowe. Przypuszczam nawet, że ktoś już takową stworzył. Ja również dodałem swoje pięć groszy w tym temacie w poprzednim artykule. Wszystkich zainteresowanych odsyłam tutaj.

Podobnych błędów są tysiące, niemniej wymienianie ich wszystkich po kolei wiązałoby się z tym, że równocześnie próbowałbym pobić rekord guinessa w pisaniu najdłuższego artykułu na świecie. Nie tym razem! Co nie zmienia faktu, że w niedalekiej przyszłości możecie się spodziewać kolejnych, lżejszych artykułów w podobnej stylistyce.

Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że doceniamy starania każdego grafika i szwagra-grafika, niemniej są rzeczy na które warto zwrócić uwagę. Jeżeli jednak nie wiesz co dalej – zachęcam do wypróbowania naszego studia graficznego, które wykona dla Ciebie profesjonalne projekty w bardzo niskich cenach. Więcej o studio i cenach przeczytasz tutaj.

Inne wpisy z kategorii Ulotki
/blog/image/kevin-grieve-mhsfcjd2rjw-unsplash_1.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Jak wydrukować ulotki? Przewodnik po drukowaniu ulotek Jak wydrukować ulotki? Przewodnik po drukowaniu ulotek
/blog/image/projekt-ulotki-reklamowe.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Projekt ulotki reklamowej - co powinien zawierać i od czego zależy jego koszt? Projekt ulotki reklamowej - co powinien zawierać i od czego zależy jego koszt?
/blog/image/banery-reklamowe.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Banery reklamowe - skuteczne narzędzie promocji w erze cyfrowej Banery reklamowe - skuteczne narzędzie promocji w erze cyfrowej
Wróć do listy artykułów