Folie reklamowe - rodzaje i możliwości zastosowania

/blog/image/folie-reklamowe.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
28 kwietnia 2022 Autor: Ewelina Górska Kategoria: Folie reklamowe
Folie reklamowe - rodzaje i możliwości zastosowania

Branża reklamowa rozwija się dynamicznie już od wielu lat. Jest to rozwój zauważalny nie tylko w Internecie. Odpowiedzią na nowe potrzeby rynku są nowoczesne narzędzia, do których należą m.in. specjalistyczne folie reklamowe. Materiał ten ma bardzo wiele zastosowań – może on służyć między innymi do produkcji szyldów reklamowych, billboardów, nadruków na flotę samochodową, grafik czy tablic.

Drukowanie na folii

Folia reklamowa jest materiałem bardzo wdzięcznym, gdyż można ją wykorzystać do produkcji właściwie każdej formy reklamy zewnętrznej. Jednakże, folie sprawdzają się nie tylko w reklamie outdoorowej. Większość ich rodzajów można również zastosować w realizacjach wewnętrznych. Reklama zewnętrzna w formie drukowania na folii jest dość prosta i szybka w przygotowaniu. Aplikacja takiej folii również nie jest zbyt skomplikowana, dlatego też z roku na rok rośnie popularność tego materiału w branży reklamowej.

Folie reklamowe – rodzaje

Folie reklamowe stanowią materiał o niezwykle wszechstronnym zastosowaniu. Z tego powodu jest on bardzo chętnie wykorzystywany w różnego rodzaju projektach reklamowych. Aktualnie na rynku dostępnych jest wiele rodzajów takiej folii, które różnią się między sobą właściwościami, trwałością, przeznaczeniem do określonej technologii druku oraz odpornością na działanie czynników zewnętrznych. Jako klienci możemy wybierać wśród materiałów samoprzylepnych monomerycznych, polimerycznych oraz folii wylewanych czy też folii OWV. A czym dokładnie różnią się te rodzaje i do jakiego typu reklamy są dedykowane? Już za chwilę o tym powiemy!

Folie monomeryczne

Folie monomeryczne samoprzylepne dedykowane są do projektów naklejanych na powierzchnie płaskie. Mogą być stosowane zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzach. Jest to bardzo dobry wybór do krótko i średniookresowych aplikacji, ponieważ trwałość takiej folii reklamowej szacowana jest w przybliżeniu na 3 lata. Folie monomeryczne cieszą się dużą popularnością wśród klientów i są często wybierane do druków wielkoformatowych, takich jak na przykład tablice reklamowe, dekoracje stoisk promocyjnych, witryn sklepowych czy też do reklam aplikowanych w środkach transportu publicznego (oprócz szyb).

Ponadto, folie monomeryczne charakteryzują się niską przezroczystością, co powoduje spotęgowanie efektu głębi koloru oraz intensywności barw. Samoprzylepność zaś umożliwia nam stosunkowo prosty montaż. Niektóre firmy, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferują dodatkowo możliwość dopasowania rodzaju kleju na folii. Folie monomeryczne możemy spotkać w dwóch wersjach wykończenia: połysk oraz mat.

Folie polimeryczne

Folie reklamowe polimeryczne samoprzylepne doskonale sprawdzają się w przypadku średnio- i długookresowych aplikacji wewnętrznych i zewnętrznych. Folie polimerowe posiadają dość podobne właściwości co folie monomeryczne, jednakże wyróżniają się znacznie większą trwałością, a mianowicie nawet do 7 lat. Ponadto, w swoim składzie posiadają one więcej plastyfikatorów, dzięki czemu wykorzystywane są nie tylko do produkcji nadruków aplikowanych na powierzchniach płaskich, lecz także na tych lekko porowatych czy pofałdowanych, jak na przykład samochody o niezbyt dużych przetłoczeniach. Ze względu na swoją wysoką trwałość folie polimeryczne bardzo często wybierane są w przypadku wydruków, które z założenia są długoterminowe – jak na przykład grafiki dekoracyjne we wnętrzach firm, wizualizacje budynków czy też wspomniane już aplikacje na flotę samochodową.

Folie wylewane

Folie reklamowe wylewane charakteryzują się dużą plastycznością. Dlatego też są one w stanie poradzić sobie nawet z najbardziej wymagającymi powierzchniami i długookresowymi aplikacjami. Wśród pozostałych rodzajów folii wyróżniają się siłą klejenia. Ponadto, materiały te podatne są na rozciąganie, dzięki czemu stosunkowo łatwo aplikuje się je na trudniejszych powierzchniach, takich jak na przykład zgięcia, nierówności, przetłoczenia, pofałdowania czy powierzchnie profilowane.

Folie wylewane często są potocznie określane jako folie samochodowe. Wzięło się to z ich głównego zastosowania, jakim są właśnie grafiki samochodowe z przetłoczeniami. Bardzo często folie tego rodzaju wykorzystywane są do wykonania reklamy na całej powierzchni auta, a także w przypadku aplikacji grafik łączonych – wektorowych i pełnokolorowych.

Nie sposób nie wspomnieć także o kolejnym atucie folii wylewanej, jakim jest jej długookresowość. Materiał ten jest niezwykle trwały, dzięki czemu będzie przykuwał uwagę odbiorców nawet przez 10 lat! Trwałość nadruku na takiej folii możemy jeszcze dodatkowo zwiększyć stosując odpowiedni laminat. Do wyboru mamy wykończenie błyszczące lub matowe.

Folia reklamowa OWV

Folia reklamowa OWV, czyli One Way Vision, to szczególny typ folii perforowanej, który znajduje zastosowanie przede wszystkim na powierzchniach szklanych. Z uwagi na swoje właściwości folia ta wykorzystywana jest najczęściej do oklejania okien: sklepów, pojazdów, biur czy też punktów gastronomicznych. Umożliwia ona oglądanie reklamy po stronie zewnętrznej, zaś osobom wewnątrz – niezakłócone obserwowanie otoczenia. Zadrukowana folia reklamowa OWV jest czytelna oraz przyciąga uwagę odbiorców.

Inne wpisy z kategorii Folie reklamowe
/blog/image/jak-usunac-folie-reklamowa-z-witryny.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Usuwanie folii reklamowej z witryn - poradnik Usuwanie folii reklamowej z witryn - poradnik
/blog/image/folie_reklamowe-klucz-do-efektywnej-promocji-firmy.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Folie reklamowe - klucz do efektywnej promocji Twojej firmy Folie reklamowe - klucz do efektywnej promocji Twojej firmy
/blog/image/konserwacja-i-pielegnacja-folii-reklamowej.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Konserwacja i pielęgnacja folii reklamowej - jak przedłużyć jej trwałość i zachować atrakcyjność? Konserwacja i pielęgnacja folii reklamowej - jak przedłużyć jej trwałość i zachować atrakcyjność?
Wróć do listy artykułów