Głównym zadaniem reklam jest zwiększenie sprzedaży. Reklamy na bannerach to jeden ze sposobów na to, aby skutecznie trafić do nowych klientów i zachęcić ich do podjęcia określonego działania. Co trzeba wiedzieć, aby stworzyć dobre banery reklamowe? Podpowiadamy!
Atrakcyjne banery przyciągające wzrok klientów to ważny element strategii marketingowej firmy. Aby były skuteczne, podczas ich projektowania i tworzenia warto pamiętać o kilku zasadach, jakimi powinna się charakteryzować dobra reklama.
Banery reklamowe – oryginalny pomysł, kolor i grafika
W praktyce banery reklamowe są przeznaczone dla grupy odbiorców będących wzrokowcami. Z tego powodu banner musi swoim wyglądem przykuwać uwagę i intrygować, ale też powinien wyróżniać się wśród innych bannerów. Jeśli znajdą się na nim dobrze wybrane elementy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zapamięta informacje zawarte na grafice. Dlatego warto starannie je zaprojektować i postawić na unikalny pomysł i profesjonalną realizację.
Jak bannery przedstawiają produkty i usługi?
Aby sprzedać produkt lub usługę, musisz przekonać odbiorców, że oferujesz coś wyjątkowego. Jednak nie wystarczy wpaść na oryginalny pomysł. Pokaż swoim klientom unikalne cechy dobra, które mogą od ciebie nabyć. Zwróć ich uwagę na to, że oferujesz coś, czego nie ma konkurencja. W tym celu zastanów się, co wyróżnia twoją ofertę i jakie korzyści ona niesie. Może to być drobiazg, który jest atrakcyjny dla klienta i dostępny tylko u ciebie.
Dlaczego warto określić grupę docelową?
Sposób przedstawienia reklamy na banerach nie powinien pozostawiać wątpliwości, że jest to wyjątkowa oferta. Dlatego dobrze jest określić grupę docelową i dopasować do niej treść i sposób zaprezentowania produktu lub usługi. Język reklamy powinien być zrozumiały dla danego odbiorcy (np. innego języka użyjesz, gdy kierujesz reklamę do młodzieży, a innego, gdy klientem mają być ludzie dorośli). Również estetykę warto dopasować do grupy docelowej. Przydaje się tutaj dobre rozeznanie w danej grupie, znajomość zwyczajów i wymagań jej przedstawicieli. Gdy dowiesz się, czego potrzebują i oczekują twoi przyszli klienci, prościej ci będzie zainteresować ich twoją ofertą.
Kolory i grafiki w reklamie
Dobór kolorów oraz grafiki to również bardzo istotna kwestia. Tutaj nie można popełnić błędu, ponieważ nawet najlepszy pomysł można zepsuć złym wykonaniem. Nie wiesz, jak się za to zabrać? Zaufaj profesjonalistom z branży marketingu i reklamy. Projektanci pracujący nad skutecznym banerem reklamowym odpowiednio dobiorą elementy graficzne. Podstawową rolą reklamy jest przedstawienie atrakcyjności i wyjątkowości oferty. W związku z tym znaczenia nabiera podkreślenie cech oferty za pomocą przemyślanej palety barw. Kieruj się umiarem. Zbyt wiele kolorów i elementów graficznych może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego – przesłanie płynące z reklamy rozmyje się w natłoku bodźców.
Jak stworzyć dobre hasło na baner reklamowy?
Sama szata graficzna reklamy nie spowoduje, że klienci będą chcieli kupić twój towar. Musisz do nich trafić chwytliwym sloganem. Jakie cechy ma idealne hasło reklamowe? Podstawowe wymagania to czytelny napis i prosta czcionka. Oprócz tego ważna jest odpowiednia wielkość liter. Trzeba uwzględnić lokalizację banerów reklamowych i to, z jakiej odległości będą oglądane. Warto też dopasować rozmiar czcionki do sposobu przemieszczania się odbiorców. Jeśli baner ma zostać postawiony przy autostradzie, napis musi być odpowiednio duży. Litery mogą być mniejsze, gdy reklama będzie stać przy ulicy osiedlowej. Dobre hasło na banner to krótki i zwięzły slogan, który zapada w pamięć.
Komu zlecić druk banerów reklamowych?
Najlepiej, gdy druk swoich banerów reklamowych zlecisz firmie specjalizującej się w wykonywaniu takich wyrobów. Dzięki temu zyskasz pewność, że reklama będzie odporna na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych, a wysokiej jakości wydruk przełoży się na estetyczny wygląd gotowego produktu. Duże doświadczenie w realizacji podobnych zleceń i zaawansowane techniki dostępne w drukarni online złożą się na profesjonalnie wykonane banery z twoją reklamą. Wybierz wygląd banneru (jedno- lub dwustronny wydruk) i format, które będą najlepiej pasować do jego przyszłej lokalizacji. Ważną kwestią techniczną jest też rodzaj wykończenia i rozstaw oczkowania. Jeśli masz wątpliwości co do tego, jak powinna wyglądać twoja reklama na banerze, skontaktuj się z producentem i uzyskaj pomoc.
Wybierz niedrogie, a zarazem skuteczne metody pozyskiwania nowych klientów dla twojej firmy – postaw na banery reklamowe! Przedsiębiorstwa zajmujące się drukiem banerów dysponują naprawdę dużymi możliwościami stworzenia unikalnej reklamy, która przynosi realne zyski. Określ grupę docelową, wymyśl chwytliwe hasło i zaprojektuj atrakcyjny wizualnie baner. Korzystaj ze sprawdzonych sposobów na to, aby zwiększyć przychody swojej firmy!