Coraz więcej firm decyduje się na folie reklamowe, które są przeznaczone do oklejania samochodu. To doskonała forma reklamy. Decydując się na to rozwiązanie, warto pamiętać, że folia reklamowa jest bardzo trwała. Jej nałożenie wymaga czasu i niezwykłej dokładności. W przeciwnym razie efekt będzie daleki od zamierzonego. Obecnie folie reklamowe można zamówić w drukarniach internetowych. Pojawia się jednak pytanie, jak zaprojektować folię. Podpowiadamy, o czym pamiętać, aby cieszyć się perfekcyjnie prezentującą się folią reklamową.
Jakie zastosowanie ma folia reklamowa?
Folia reklamowa to rozwiązanie, które najczęściej stosowane jest w przypadku samochodów osobowych. Warto jednak pamiętać, że sprawdza się też na:
- pojazdach dostawczych;
- autobusach;
- tramwajach.
Wybierając folię, warto pamiętać, że można postawić zarówno na taką naprawdę niewielką, która zajmie tylko część samochodu, jak i taką, która pokryte całe auto. To drugie rozwiązanie często stosowane jest w przypadku pojazdów, którymi poruszają się przedstawiciele handlowi. Dostępne są folie, które nie przepuszczają światła, a także takie, które nie przesłaniają widoku z okien pojazdu.
Czy folia reklamowa może być zaprojektowana przez amatorów?
Wiele osób jest przekonanych, że folia do oklejania samochodu może być zaprojektowana wyłącznie przez specjalistów. Tymczasem okazuje się, że spokojnie może to zrobić każdy. Wystarczy postawić na naprawdę dobrą drukarnię, która umożliwia możliwość składania zamówień za pośrednictwem Internetu. Na stronach internetowych takich drukarni dostępne są na ogół wbudowane moduły, które pozwalają na intuicyjne projektowanie. Zanim jednak przystąpimy do jej projektowania powinniśmy dokładnie przeanalizować kilka kwestii. Pozwoli to na stworzenie reklamy, która doskonale spełni swoją rolę.
Jakie elementy powinna zawierać folia reklamowa?
Dobrze wykonane folie reklamowe zawierają kilka istotnych elementów, dzięki którym reklama spełnia swoją rolę. Potencjalny klient, który patrzy na reklamę na samochodzie powinien dowiedzieć się:
- jak nazywa się firma;
- czym firma się zajmuje;
- gdzie firma ma swoją siedzibę i jak można się z nią skontaktować.
Odpowiedzi na te pytania wpływają istotnie na ostateczny wygląd reklamy. Projektując folię reklamową, należy pamiętać, aby zrobić to tak, by firma nie była mylona z żadną inną.
Czym powinna charakteryzować się folia do oklejania samochodu?
Projektując folię do oklejania samochodu, należy pamiętać, że powinna ona rzucać się w oczy, ale jednocześnie musi być przejrzysta i czytelna. Błędem, jaki popełnia wiele osób, jest zbyt duża ilość elementów graficznych i haseł, co wywołuje wrażenie chaosu. W takim przypadku folia może nie spełnić swojej roli. Klient, który patrzy na oklejony samochód powinien błyskawicznie dowiedzieć się z jaką firmą ma do czynienia i jaki jest wachlarz jej usług. Warto przy tym pamiętać, że coraz więcej z nas unika czytania. Jeśli więc na reklamie znajdzie się za dużo haseł, trzeba liczyć się z tym, że zostaną one pominięte przez potencjalnych klientów. Należy mieć to na uwadze, zlecając drukowanie na folii.
Jak działa folia reklamowa?
Jeśli folia przeznaczona do oklejenia samochodu zostanie wykonana prawidłowo, można być pewnym, że spełni ona swoje zadanie. Oklejone reklamą samochody wyraźnie podnoszą świadomość marki. Klienci mogą dzięki niej dowiedzieć się, że dana firma w ogóle istnieje. Reklama na samochodzie przekłada się również na identyfikację wizualną firmy. Dzięki niej osoby, do których kierowana jest ofertą wiedzą jak ją rozpoznać. Wszystko to przekłada się oczywiście na większy zysk. Inwestycja w folie reklamowe, które mają znaleźć się na samochodzie naprawdę bardzo się opłaca.
Komu powierzyć wykonanie folii reklamowej?
Decydując się na oklejenie samochodu folią w celach reklamowych, warto pamiętać, aby postawić na usługi profesjonalistów. Dobre folie reklamowe to takie, które wykonano na dobrym papierze, wykorzystując odpowiedniej jakości druk i farby. W przeciwnym razie szybko stracą one swój odpowiedni wygląd. Warto pamiętać, że folia na samochodzie narażona jest na działanie promieni słonecznych, wiatru, deszczu, śniegu. Jeśli będzie wykonana z kiepskich materiałów, należy liczyć się z tym, że szybko będzie potrzebna jej wymiana. Generalnie zasada jest w tym przypadku bardzo prosta: im lepsza folia, tym jej trwałość wyższa niezależnie od tego, czy temperatura jest bardzo wysoka, czy niezwykle niska. W razie wątpliwości można skonsultować się z pracownikiem drukarni. Udzieli on odpowiedzi na wszystkie pojawiające się pytania.
Folia do oklejania samochodu to gadżet reklamowy, który sprawdza się naprawdę bardzo dobrze. Idealnie wpisuje się w powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Dzięki niej można zwiększyć szanse na sukces sprzedażowy. Należy jednak pamiętać, aby drukowanie na folii powierzyć doświadczonej drukarni cieszącej się doskonałą opinią wśród klientów. Jest to gwarancja wykonania folii z najwyższej jakości materiałów i z wyjątkową starannością. Można być wówczas pewnym, że będzie się prezentowała świetnie.