Niezależnie od tego, czy masz w planach otworzyć sklep, czy po prostu chcesz dotrzeć do nowych klientów – tak czy inaczej będziesz potrzebował przyciągającej wzrok i stylowej ulotki reklamowej. W tym artykule przedstawimy killka profesjonalnych porad dotyczących projektowania ulotek, skupiając się na elementach, które powinien obejmować druk ulotek.
Drukowanie ulotek – po co?
Nie można wyjaśniać znaczenia odpowiedniego layoutu bez zrozumienia tego, po co właściwie w dzisiejszym zdigitalizowanym świecie jeszcze jakikolwiek przedsiębiorca inwestuje w druk ulotek a5.
Najważniejsze do zapamiętania tutaj są dwie rzeczy:
- Podstawowym celem ulotki jest przyciągnięcie uwagi.
- Drugorzędnym celem jest konwersja sprzedaży.
Oczywiście oznacza to, że druk ulotek reklamowych nie będzie przypominał cennego dzieła sztuki, ale pomimo tego - nadal możesz stworzyć ulotkę, która wygląda niesamowicie, spełniając oba cele – jeśli będzie zawierać odpowiednie elementy.
Idealna ulotka reklamowa to ta, która najlepiej wykorzystuje małą przestrzeń do drukowania, by jak najlepiej przyciągnąć uwagę rynku docelowego. Szukasz idealnego szablonu ulotki, a nie masz grafika i sam kompletnie się na tym nie znasz? W takim wypadku nie ma sensu tracić czasu na metodę prób i błędów, ale lepiej od razu zlecić wykonanie ulotki od projektu po druk profesjonalistom.
Jakie elementy powinna zawierać profesjonalnie zaprojektowana ulotka?
De facto możesz zrobić ulotkę godną arcydzieł Michała Anioła, ale zrozum - w rzeczywistości większość ludzi w ogóle tego nie zobaczy! Niezależnie od tego, czy reklamujesz sprzedaż komputerową, czy klub nocny – musisz przede wszystkim pamiętać, że Twoja ulotka musi być wystarczająco uderzająca, aby chciało się ją obejrzeć. Aby tak było konieczne jest, by znajdujące się na niej elementy – grafiki i wszelkie tekstowe informacje były wystarczająco jasne i zwięzłe, aby przekonać tę osobę do sprawdzenia Twojego sklepu czy też wzięcia udziału w wydarzeniu, na które chcesz zaprosić właśnie za pomocą ulotki.
Taka priorytetyzacja elementów dokonana jeszcze przed rozpoczęciem projektowania pomoże Ci umieścić wszystkie z nich we właściwym miejscu. Oczywiście projektowanie odgrywa znaczącą rolę w konwersji sprzedaży, ale niekoniecznie dobra ulotka to najbardziej gustownie zaprojektowana ulotka, ale raczej ta która zachęci i faktycznie „wezwie do działania”!