O czym warto pamiętać, zamawiając katalogi reklamowe?

/blog/image/katalogi-reklamowe.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
22 lutego 2022 Autor: Ewelina Górska Kategoria: Katalogi
O czym warto pamiętać, zamawiając katalogi reklamowe?

Oferty w postaci katalogów nie tracą na znaczeniu. Nieraz przytłaczająca ilość informacji w Internecie powoduje, że klienci chętnie sięgają po papierowe wersje ofert. W jaki sposób możesz stworzyć zachęcający i angażujący katalog promocyjny? Co warto uwzględnić podczas jego projektowania? Przeczytaj!

Katalogi reklamowe - dlaczego nadal stosowane?

Wiele firm nie wyobraża sobie kampanii promocyjnych bez folderów. Katalogi reklamowe stanowią centrum akcji informujących o nowych produktach, promocjach i samej firmie. Można w nich zawrzeć angażujące wiadomości dla potencjalnych klientów, które dodatkowo skłonią do wyboru określonego produktu. W katalogach jest miejsce na kilka kluczowych propozycji lub umieszczenie niemal całej oferty firmy. Foldery trafiają w gusta osób kochających fizyczne nośniki informacji. Są również skierowane do tych, którzy chcą czasem odpocząć od mnóstwa ofert widocznych w Internecie. Interesuje ich jedynie najnowsza oferta połączona z interesującą treścią. Ma to szczególne znaczenie, jeśli chodzi o druk – katalogi pełnią rolę sprzedawcy finalizującego transakcję.

Oczywiście stworzenie takiego produktu nie zawsze należy do najłatwiejszych. Mowa nie tylko o przygotowaniu projektów graficznych, czy treści oferty. Konieczne jest przemyślenie strategii marketingowej, częstotliwości odświeżania oferty, cykliczności ukazywania się katalogów, czy w końcu samej ich formy. Dlatego w większości przypadków firmy zamawiają katalogi reklamowe, określając jedynie szczegółowo parametry produktu w fazie końcowej. W ten sposób oszczędzają czas konieczne na stworzenie go samodzielnie, zyskują profesjonalne doradztwo i wsparcie po stronie technicznej.

Jaki powinien być skuteczny katalog reklamowy - rodzaj

Jakie wymagania musi spełniać katalog reklamowy, by można go było uznać za skuteczny? W prostych słowach – musi po prostu sprzedawać. Stworzenie takiego folderu bazuje na połączeniu atrakcyjnej grafiki, kierunkowego opisu produktu i przystępnej formy. Ta ostatnia jest bardzo ważna szczególnie w pierwszym kontakcie potencjalnego klienta z folderem. Katalogi reklamowe mogą występować w 3 rodzajach:

Czym charakteryzuje się każdy z nich i w jakich projektach się sprawdzają? Katalog reklamowy w formie szytej jest w swoim projekcie bardzo podobny do typu zeszytowego. Może zostać spięty zszywkami płaskimi lub oczkowymi, co pozwala na umieszczanie każdego z nich w segregatorze. Foldery szyte mogą być złożone z 56 stron, co świetnie sprawdza się szczególnie do konstruowania katalogów z nowościami.

Bardzo podobne są katalogi reklamowe w formie spiralowanej. Maksymalna liczba stron możliwych do zastosowania to 56. Foldery złączone spiralami są świetnym materiałem reklamowym i promocyjnym w przypadku kalendarzy osobistych, notatników, instrukcji, map czy książek z przepisami. W ten sposób można stworzył łatwy w odbiorze i bardzo atrakcyjny pod względem graficznym katalog. Wariant szyty i spiralowany można stworzyć w formatach A4, A5 i A6, a także w wersjach kwadratowych. Innym rodzajem katalogu jest forma klejona. Może zawierać maksymalnie 250 stron pełnych ofert produktów Twojej firmy. Wybierane są szczególnie dla obszerniejszych folderów reklamowych.

Odpowiednia grafika i druk – katalogi skuteczne w sprzedaży

Jak znaleźć balans pomiędzy grafiką a zachęcającą do działania treścią? W katalogu reklamowym jest miejsce na obie formy prezentowania produktu lub usługi. W ten sposób odbiorca zapoznaje się ze wszystkimi szczegółami oferty i dokonuje decyzji konsumenckiej. Jednak pierwszym elementem skutecznego katalogu jest zachęcający front. Bez względu na rodzaj katalogu (szyty, klejony, spiralowany) pierwsza strona może zostać wykonana z papieru o większej gęstości dla zachowania określonej sztywności. Poza tym warto nałożyć na front folię, która dodatkowo zabezpieczy atrakcyjny projekt graficzny.

Równie istotne jest to, co klient znajdzie w środku. Na kolejnych stronach znajduje się miejsce na spis treści, najważniejsze informacje o firmie i ewentualnie jej krótką historię. Dzięki temu odbiorca zostaje zachęcony do skoncentrowania się na ofercie i może od razu sięgnąć po wybrany przez siebie produkt, wybierając stronę z listy. Prosta nawigacja ułatwia skorzystanie z oferty. Zdjęcia produktów muszą być wysokiej jakości i prezentować produkt w atrakcyjny sposób. Nie lubimy przecież kupować brzydkich rzeczy, prawda? Treść natomiast powinna płynnie przeprowadzać odbiorcę od jego potencjalnego pytania lub problemu, przez rozwiązanie i zalety produktu. W ten sposób można stworzyć skuteczny katalog reklamowy zapewniający wysoka sprzedaż.

Przyglądając się powyższym informacjom, staje się jasne, że druk katalogów nie może zostać przeprowadzony w przypadkowej drukarni. Konieczne jest skorzystanie z pomocy firmy, która ma duże doświadczenie w projektowaniu opraw graficznych, przygotowaniu dokładnego wzoru katalogu i oczywiście jego wydrukowaniu. Dlatego przed podjęciem decyzji zawsze sprawdź, jakie możliwości daje Ci współpraca z drukarnią.

Inne wpisy z kategorii Katalogi
/blog/image/katalog-klejony-openprint-blog.jpeg 750 1200 OpenPrint.pl
Katalog klejony czy szyty? Wybierz odpowiedni dla swojej firmy Katalog klejony czy szyty? Wybierz odpowiedni dla swojej firmy
/blog/image/katalog_drukowany_blog_grafika.jpg 750 1200 OpenPrint.pl
Katalogi drukowane, czyli nieoczywista siła w erze cyfrowej Katalogi drukowane, czyli nieoczywista siła w erze cyfrowej
/blog/image/katalog-reklamowy.png 750 1200 OpenPrint.pl
Jak stworzyć prawidłowo katalog reklamowy - poradnik Jak stworzyć prawidłowo katalog reklamowy - poradnik
Wróć do listy artykułów