Korespondencja handlowa występuje w każdym biznesie - od osób samozatrudnionych lub małych firm, aż po duże korporacje. Większość firm używa w tym celu szczególnych form papieru, takich papier firmowy. Wykonanie papieru firmowego może być:
- zlecane na zewnątrz (szczególnie gdy potrzeba go w dużych ilościach)
- wykonane bezpośrednio w firmie (w zależności od potrzeby)
Tak czy inaczej, papier firmowy jest po prostu niezbędny, a do tego oferuje szeroką gamę korzyści.
Korzyść #1: profesjonalizm
Jedną z największych zalet papieru firmowego może być to, że to daje firmie poczucie wiarygodności. Pomyśl o tym w ten sposób: papier firmowy to sposób na wykazanie wiarygodności potencjalnemu klientowi lub wspólnikowi biznesowemu, który może być niepewny Twojej firmy. Daje tym osobom możliwość kontaktu z Tobą, jako z kimś naprawdę profesjonalnym. Do tego dochodzi poczucie realizmu w Twojej firmie. To wszystko dzięki formalnie przygotowanej kartce papieru.
Korzyść #2: rozpoznawalność marki
Papier firmowy jest jednym z wielu drukowanych materiałów marketingowych, które oferują znakomity branding. Stosowany spójnie z innymi produktami, daje szansę na umieszczenie przed oczami potencjalnych klientów:
- nazwy firmy,
- logo,
- kolorów firmowych,
- informacji kontaktowych.
Dzięki korzystaniu z papieru firmowego na jak najwcześniejszym etapie prowadzenia swojej firmy - szybciej zbudujesz rozpoznawalność marki.
Korzyść #3: oficjalność
Jedną z zalet papieru firmowego, o której często zapomina się, jest oficjalność dodana do dokumentu. Pomaga to w późniejszym korzystaniu z dokumentu w razie potrzeby, w postępowaniach sądowych lub w innych celach prawnych. Dokument może w bardziej formalny sposób pokazać dowód komunikacji lub inne informacje, które należy podać. Pomaga także rozróżnić oryginały i kopie, które mogą być tworzone.
Korzyść #4: świetne narzędzie reklamowe
Papier firmowy to świetne narzędzie reklamowe. Pomyśl o tym: firmowy papier firmowy zawiera nazwę firmy, logo, dane kontaktowe i ogólnie adres witryny. Dzięki temu możesz dać ludziom szansę na głębsze zbadanie Twojej firmy, kiedy tego chcą.
Korzyść #5: sprawia, że się wyróżniasz
Czasami posiadanie papieru firmowego może być ostateczną różnicą między Tobą a Twoją konkurencją. Na przykład: otrzymujesz dwa listy od firm konkurencyjnych, które chcą Twojej firmy. Jedna jest na zwykłej kartce papieru, a druga na papierze firmowym. Który z nich jest bardziej prawdopodobny? List, który wyróżniał się w tak profesjonalny sposób czy przypadkowo wyglądająca kartka papier?
Czy warto więc zainwestować w papier firmowy?
Od brandingu do profesjonalizmu, jak więc widzisz, istnieje wiele korzyści z używania papieru firmowego. Wiele osób, zwłaszcza małych firm, nie zawsze zdaje sobie sprawę z zalet, których same sobie odmawiają, unikając używania papieru firmowego. Ale uwaga - pamiętaj, aby poświęcić czas na swój projekt. Upewnij się, że pasuje on zarówno do celów oficjalnych, jak i że pozostaje spójny z innymi materiałami firmy.