Broszury reklamowe to rodzaj ulotek składanych prezentujących ofertę firmy. Wpływają na pozytywny wizerunek marki i pomagają zwiększyć grono klientów. Warto przyjrzeć się ich treści, by stworzyć skuteczne narzędzie marketingowe. Oto co powinna zawierać!
Broszura reklamowa – co to jest i jaki jest jej cel?
Typowa broszura jest jednym z najważniejszych elementów reklamy marki. Przedstawia działalność przedsiębiorstwa i prezentuje korzyści dla klienta, zachęcając go do kontaktu i skorzystania z oferty. Broszury zwykle drukowane są na papierze o większej gramaturze niż ulotki. Mogą być kilkukrotnie składane.
Doskonałym przykładem jest katalog reklamowy, który zawiera dużo informacji o firmie i jej asortymencie. Na kilku zszytych stronach umieszcza się informację o ofercie sprzedażowej firmy. Innym rozwiązaniem są właśnie ulotki składane, gdzie mamy szansę krótko i zwięźle zrealizować nasz cel biznesowy.
Jako ciekawostkę, warto dodać, że w nomenklaturze księgarskiej istnieje rozróżnienie pomiędzy ulotką, która ma poniżej 4 stron, a broszurą, która ma pomiędzy 4 a 48 stronami.
Elementy broszury reklamowej
Każda broszura składa się z okładki i środka. Jest zwykle niewielka i najczęściej ma formę zszywanego katalogu lub składanej ulotki. W przypadku niewielkich katalogów środkowe stronice mają mniejszą gramaturę. Okładka zwykle jest ozdobiona zdjęciem, grafiką i hasłem oraz logo firmy.
Podstawowymi elementami broszury są:
- dobrej jakości zdjęcia,
- wezwanie do działania - czego oczekujesz od odbiorcy,
- przejrzyste informacje w postaci wypunktowanych list, krótkich akapitów i czytelnych elementów graficznych,
- Spójnego wyglądu - użycia fontów, kolorów i kształtów.
Jakie mogą być rozmiary ulotek składanych?
Wymiary są niemal dowolne, najczęściej spotykamy jednak:
- DL
- A4
- A5
- A6
- kwadrat (najczęściej 200 x 200 mm)
Broszura reklamowa – co zawiera jej treść?
Znasz już wygląd broszury. Co zawiera w środku? Najważniejsze w niej są trzy elementy: treść, grafika i tzw. call to action. Ostatni z nich jest zachęceniem odbiorcy do skorzystania z oferty. Często wskazuje najwygodniejszy sposób kontaktu i podaje dane teleadresowe firmy. W nowoczesnych broszurach mogą być umieszczone kody QR z odnośnikiem do strony internetowej.
Zdjęcia użyte podczas tworzenia zawartości muszą być dla odbiorcy wiarygodne. Jednocześnie powinny być wykonane w profesjonalny sposób. W broszurach spotyka się fotografie produktowe, które najlepiej odzwierciedlają prawdziwy wygląd przedmiotów z oferty firmy. W przypadku sprzedaży usług warto korzystać z wysokiej jakości zdjęć stockowych lub prawdziwych fotografii obiektu hotelowego, placówki edukacyjnej czy lokalu gastronomicznego.
Jak zaprojektować kolorową broszurę reklamową?
Aby broszura dobrze spełniała swoją funkcję, należy ją starannie zaprojektować. Powinna składać się z rzetelnych informacji podanych w przystępny sposób. Aby poprawić jej atrakcyjność wizualną, warto zadbać o to, by była to ciekawa i kolorowa broszura. W tym celu stosuje się dopasowany kolor tła, grafiki, wykresy i tabele oraz fotografie.
Wszystkie użyte zdjęcia muszą zachęcać do skorzystania z oferty. Należy się tym kierować podczas ich wykonywania i ewentualnej obróbki. Przy zlecaniu wydruku broszur w drukarni online warto pamiętać o odpowiednim oznaczeniu zdjęć i przesłaniu plików w formacie .pdf. Można też skorzystać z pomocy profesjonalisty, który zaproponuje układ graficzny i wykona projekt. Jeśli potrzebujesz pomocy, zobacz jak możemy Ci pomóc w projekcie graficznym.
Broszury mogą być cennym materiałem reklamowym dla Twojej firmy. Skorzystaj z możliwości, jakie daje to narzędzie marketingowe. Stwórz idealny katalog reklamowy i zaprezentuj swój biznes, powiększając grono Twoich zadowolonych klientów.
Zasady projektowania broszur
- Cel - powinien być tylko jeden cel do zrealizowania przez odbiorcę takiej ulotki. Nie wkładaj do niej zbyt wiele - "mniej, znaczy więcej".
- Hierarchia informacji - ustal, jakie informacje są najważniejsze na samym początku. Skorzystaj np. z modelu AIDA:
- A- Attention - musisz zwrócić uwagę odbiorcy, czy to zdjęciem, czy nagłówkiem
- I - Interest - gdy już zwróci uwagę, przykuj go i zainteresuj, pokaż, że Twój produkt czy usługa jest warta czytania dalej. Do tego celu warto skoncentrować się na odbiorcy (i jego wyzwaniach i problemach) a nie na Tobie czy Twojej ofercie.
- D - Desire - teraz nadchodzi czas na wzbudzenie pożądania, spraw, żeby Twój klient chciał od Ciebie kupić, cokolwiek sprzedajesz.
- A - Action - wezwij go do działania. Wskaż prostą ścieżkę, co powinien zrobić teraz. Niech będzie to jedna rzecz i to jak najprostsza.
- Estetyka - ulotka musi być spójna z Twoją identyfikacją wizualną oraz ogólnie czytelna i przejrzysta. Usuń niepotrzebne elementy, tak żeby skupić uwagę odbiorcy na tym, co najważniejsze.
- Ortografia - niech co najmniej 2 lub 3 osoby przeczytają i sprawdzą tekst. Nie warto sobie pozwalać na literówki czy błędy ortograficzne, świadczy to niestety o profesjonalizmie lub jego braku.
- Elementy techniczne - właściwie przygotuj projekt do druku, pamiętaj o takich elementach jak np. spady.
- Przed wysłaniem do druku zawsze najpierw wydrukuj - choćby na czarnobiałej drukarce. Widać wtedy ją zupełnie inaczej i można wyłapać dużo błędów. Zobaczysz też, czy na żywo komunikat jest jasny i czytelny.