Folder reklamowy to skuteczne narzędzie do prezentacji oferty firmy. Ma zainteresować odbiorcę, przekazać ważne informacje i ułatwić zakup danego produktu lub usługi. Podstawą jest dobry projekt. Podpowiadamy, jak przygotować folder reklamowy, który skutecznie zachęci do zakupu!
Co to jest folder reklamowy i jak powinien on wyglądać?
Na początku warto zastanowić się, jaką funkcję pełnią foldery reklamowe. Mają one być nośnikiem informacji o produktach i usługach świadczonych przez firmę. Grupą docelową, do której jest skierowana taka informacja, są potencjalni klienci.
Jak czytają oni katalog? W pierwszej kolejności zwracają uwagę na ilustrację – fotografie i grafiki. To dlatego folder reklamowy pełen zdjęć może okazać się dobrym pomysłem dla branż zajmujących się sprzedażą detaliczną i świadczeniem usług.
Następnie odbiorca przechodzi do najważniejszych informacji. Powinny mieć formę haseł wyróżnionych w tekście. Pozostała treść to szczegóły, do których docierają tylko najbardziej zainteresowani klienci.
Od czego zacząć projektowanie – jak zrobić folder reklamowy?
Na etapie projektowania ważne są dwie sprawy: forma katalogu i jego szata graficzna. Tworzenie treści musisz zacząć od przygotowania dobrego projektu. Jeśli nie wiesz, jak zrobić folder reklamowy, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. W najlepszych drukarniach online pracują projektanci, którzy chętnie pomogą Ci stworzyć idealny katalog reklamowy dla Twojej firmy.
Strona graficzna – grafika i tekst katalogu firmowego
Ważnym elementem dobrego projektu jest szata graficzna. Gama kolorów musi być spójna z kolorystyką, która kojarzy się z logo firmy. Warto użyć wysokiej jakości zdjęć ilustrujących ofertę. Najlepiej sprawdzają się profesjonalne fotografie produktowe z odpowiednim tłem i oświetleniem – dzięki temu przedmioty będą prezentować się atrakcyjnie i zachęcająco. Ważny jest też przemyślany układ – grafiki powinny przeplatać się z fragmentami treści. Wyjątkiem jest okładka, na której mogą znajdować się zdjęcia produktowe i stockowe oraz dobrze widoczne logo.
Najlepiej jest unikać dużych bloków tekstowych, dlatego informacje należy podawać w skondensowany sposób. Dobrą praktyką jest podkreślanie najważniejszych fragmentów tekstu poprzez boldowanie, zastosowaniu ramek lub kolorów tła i czcionki. Użyta czcionka powinna być wyraźna i czytelna. Warto używać list punktowanych, a gotowe fragmenty tekstu wyjustować lub wyrównać do lewej strony.
Jakie informacje muszą być zawarte w folderze reklamowym?
Jeśli zastanawiasz się, jak przygotować treść do katalogu, przypomnij sobie, co to jest folder reklamowy, kto go przegląda i w jakim celu. W tekście podaj opisy produktów, dane techniczne, parametry i dostępne warianty. W profesjonalnie przygotowanym folderze reklamowym muszą znajdować się informacje kontaktowe podane w taki sposób, by łatwo było je odszukać. Pamiętaj o tym, by tak zaprojektować wielkość stron i objętość folderu, aby zawrzeć w nim wszystkie informacje, które są ważne z punktu widzenia klienta.
Jak zamówić folder – popularne rodzaje katalogów
W pierwszej kolejności wybierz sposób łączenia stron. Podstawowe rodzaje folderów to katalog reklamowy szyty, spiralowany i klejony. Podczas zamawiania określ format, rodzaj papieru, liczbę stron i sposób uszlachetniania okładki.
Katalogi klejone posiadają wyraźny grzbiet. Dobrze sprawdzają się w przypadku wielostronicowych folderów (około 50 stron i więcej). Foldery szyte nie mają grzbiety i mogą składać się z maksymalnie 17 kartek. Z kolei spiralowane pozwalają na komfortowe przeglądanie stron i są wyjątkowo solidne. Wymagają okładek i kartek o większej gramaturze. Gdy już wybierzesz sposób łączenia kartek, dopasuj format stron do ilości informacji, które chcesz zawrzeć w tekście.
Skuteczny folder reklamowy ma ciekawą szatę graficzną, profesjonalne wykonanie i dopracowaną treść. Pomoże Ci on zbudować wizerunek firmy i przedstawić jej ofertę w przystępny sposób. Stwórz profesjonalny katalog, by zwiększyć widoczność Twojego biznesu i zaprezentować klientom oraz kontrahentom swoje produkty i usługi!