Kalendarze to jeden z ulubionych akcesoriów firmowych. Są praktyczne i przydatne – sprawdzają się idealnie jako nośnik reklamy. Kalendarze reklamowe na kolejny rok często są dołączane do upominków świątecznych dla współpracowników, klientów i kontrahentów. Zobacz, jak przygotować projekt do druku, by podarować im wyjątkowy przedmiot, który będzie kojarzył się z Twoją firmą!
Kalendarze reklamowe – charakterystyka
Różnego rodzaju kalendarze reklamowe są chętnie dodawane do upominków dla kontrahentów firmy. Przydają się też na eventach mających na celu promocję danego przedsiębiorstwa. W tworzeniu projektu kalendarza warto wziąć pod uwagę jego rodzaj, czyli sposób umieszczenia obrazka i prezentowania czasu. Zaprojektowanie takiego przedmiotu wymaga dobrego przygotowania. Niezbędna jest odpowiednia grafika, a także logotyp firmy. Na wysoką jakość kalendarza składa się dobry pomysł i profesjonalna realizacja.
Jak stworzyć kalendarz reklamowy?
Producenci dokładają wszelkich starań, by proces projektowania był prosty i intuicyjny. Przykładowo, drukarnia OpenPrint udostępnia swoim klientom wygodny formularz, na którym możesz zaznaczyć najważniejsze parametry kalendarza, czyli jego format, rodzaj papieru i ilość kart. Szczegóły projektu mogą się nieco różnić w zależności od typu kalendarza. Jak więc stworzyć idealny gadżet reklamowy? Warto poświęcić dużo uwagi tworzeniu projektu, a następnie wybrać drukarnię zajmującą się produkcją kalendarzy reklamowych. Można skorzystać z generatora projektu lub zlecić to zadanie profesjonalistom.
Przy tworzeniu kalendarza kieruj się takimi względami jak wielkość, kolorystyka i dobór zdjęć. Pamiętaj o tym, by przesłać pliki dobrej jakości. Muszą być one odpowiednio wykadrowane. Zaznacz, który z nich ma znaleźć się na której stronie, jeśli przygotowujesz kalendarz posiadający więcej kartek.
Kalendarze jednodzielne i dzielone – przygotowanie projektu
Dużą popularnością wśród firm cieszą się ścienne kalendarze jednodzielne, które wieszane są w poczekalni, w biurze lub w innym pomieszczeniu. Ukazują one 1 bloczek kalendarium z 3 planszami miesięcy, z czego miesiąc bieżący znajduje się w centralnej części.
Z kolei kalendarze dzielone wyróżniają się podziałem na miesiące. Obejmują większy zakres czasu i są idealne do planowania i organizacji pracy. Dzielą się na dwie części, tj.:
- główkę – centralna część przyciągająca wzrok klienta. Jest to miejsce na logo, nazwę firmy, grafikę i hasło reklamowe;
- plecki – tło dla kartek kalendarza. W dolnej części powinno znaleźć się logo i dane teleadresowe firmy. Obie części powinny pasować kolorystycznie i wzajemnie się uzupełniać.
Najczęściej spotyka się kalendarze trójdzielne. Dzięki nim możliwe jest przeglądanie jednocześnie aż 3 miesięcy. Dla wygody w kalendarzach zamontowana jest przezroczysta taśma z czerwonym okienkiem, która służy do zaznaczania aktualnej daty.
W trakcie projektowania takich kalendarzy warto mieć na uwadze ich zastosowanie. Ciekawa, przykuwająca wzrok grafika i niewielkie logo firmy to idealna kompozycja. Takie kalendarze sprawdzają się tam, gdzie ważne jest zaznaczenie aktualnej daty, np. w przychodni lub w salonie kosmetycznym. Do projektowania można użyć dedykowanego programu graficznego lub kreatora.
Jak przygotować projekt kalendarza na spirali?
Cechą charakterystyczną kalendarzy na spirali jest element, wokół którego przesuwane są poszczególne strony. Taka konstrukcja zapewnia wygodę użytkowania i trwałość. Kalendarze spiralowane dają projektantowi duże pole manewru. Grafika w tym przypadku może być większa niż w przypadku innych kalendarzy, ponieważ do dyspozycji jest spora powierzchnia zadruku.
Kalendarze listwowane w praktyce
Praktyczne kalendarze listwowane ścienne charakteryzują się tradycyjnym zastosowaniem. Nazywane są także kalendarzami plakatowymi, ponieważ służą one do powieszenia na ścianie. Ich duży format (A2, A1, B2 lub B1) pozwala na wygodne sprawdzenie daty i planowanie. Gdy szykujesz projekt takiego kalendarza, zwróć uwagę na kolor listwy i zawieszki. Może on być srebrny, czarny lub biały. Powinien pasować nie tylko do kolorystyki gadżetu, ale też do otoczenia.
Ciekawa forma przestrzenna – kalendarze piramidka
Wygodną propozycją są kalendarze piramidka. Są to bardzo praktyczne akcesoria w niewielkim formacie, które umożliwiają szybkie sprawdzenie daty. Jest to przede wszystkim dekoracja biurka lub stolika. Są mniejsze niż większość kalendarzy ściennych, dlatego nie stanowią aż tak wyrazistego akcentu, jednak strategicznie rozmieszczone zwrócą uwagę klientów. Do tworzenia kalendarza na spirali należy przygotować 12 grafik. Dobrym pomysłem jest różnicowanie zdjęć lub obrazków zgodnie ze zmieniającymi się porami roku. Warto też zaznaczyć charakterystyczne wydarzenia, takie jak Wielkanoc i Boże Narodzenie.
Sam zaprojektuj swój kalendarz firmowy lub skorzystaj z pomocy profesjonalistów. W drukarni kalendarzy w prosty sposób stworzysz wyjątkowy przedmiot, który stanie się jednocześnie ozdobą, jak i reklamą Twojej firmy.